1. Opće odredbe

Ovi Opći uvjeti poslovanja (u daljnjem tekstu “Uvjeti”) reguliraju prava i obveze između Turističke agencije (u daljnjem tekstu “Agencija”) i Klijenta (u daljnjem tekstu “Putnik”) u vezi s posredovanjem pri rezervaciji i kupnji turističkih aranžmana, izleta i drugih povezanih usluga primjena kojih jest usklađena s relevantnim Uredbama EU .

Agencija djeluje kao posrednik između Putnika i izravnih pružatelja usluga (kao što su brodari, hotele, prijevoznici), u skladu s važećim zakonodavstvom EU i nacionalnim zakonodavstvom.

2. Uloga Agencije

Agencija posreduje u prodaji izleta, smještaja i drugih turističkih usluga. Svi aranžmani pružatelja usluga, koji su u ponudi Agencije, predmet su uvjeta samih pružatelja, a Agencija se obvezuje pružiti jasne i transparentne informacije o svakom aranžmanu u skladu s Uredbom (EU) br. 2019/1150 o promociji pravednosti i transparentnosti za poslovne korisnike u digitalnim uslugama.

3. Rezervacije i plaćanja

Rezervacije se vrše putem mobilne aplikacije, internetskih stranica ili osobno kod agenata. Potvrda rezervacije bit će izdana odmah po obavljenom plaćanju ili odobrenju u slučaju korištenja kartičnih usluga.

Agencija jasno komunicira s Putnicima i omogućava im da se informiraju o svojim pravima, u skladu s Uredbom (EU) br. 1177/2010 o pravima putnika u pomorskom prometu, kao i svim dodatnim troškovima koji se mogu naplatiti (kao što su naknade za kartična plaćanja).

4. Cijene i provizije

Cijene izleta i usluga uključuju proviziju Agencije. Provizija na usluge koje Agencija pruža iznosi:

  • 10 EUR za odraslu osobu
  • 5 EUR za dijete od 5 do 12 godina
  • Djeca mlađa od 5 godina ne plaćaju proviziju
  • Cijene mogu biti podložne promjenama i bit će jasno navedene na potvrdi rezervacije.

5. Odgovornost Agencije

Agencija nije odgovorna za bilo kakve smetnje, kašnjenja ili otkazivanja usluga koje pružaju izravni pružatelji usluga (kao što su brodari ili hoteli). Agencija se obvezuje proslijediti sve relevantne informacije o pravima putnika prema Uredbi (EZ) br. 261/2004 o pravima putnika (u zračnom prometu), koja se može primijeniti na slične uvjete u pomorskom prometu i turističkim aranžmanima.

6. Zaštita osobnih podataka i privatnost

Agencija se obvezuje obrađivati osobne podatke Putnika u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) (Uredba (EU) 2016/679). Putnici imaju pravo na pristup svojim podacima, ispravak, brisanje i prenosivost podataka, u skladu s važećim zakonodavstvom.

7. Otvoreni pristup informacijama i transparentnost

Agencija pruža jasne i transparentne informacije u vezi s uslugama i uvjetima rezervacija. U skladu s Uredbom (EU) br. 1049/2001 o pristupu dokumentima Europskog parlamenta, Vijeća i Komisije, Agencija pruža potrebne informacije o zakonodavnim promjenama vezanim za turističku djelatnost, koje mogu utjecati na poslovanje.

8. Otkazivanje i povrat novca

Putnici imaju pravo otkazati rezervaciju u skladu s uvjetima postavljenim od strane pružatelja usluga, koji su jasno komunicirani prilikom rezervacije. Ako dođe do otkazivanja ili odgode od strane pružatelja usluga, Agencija je obvezna putnicima osigurati povrat novca ili alternativne opcije prema važećim pravilnicima o pravima putnika.

9. Prava Putnika sukladno EU zakonodavstvu

Svi Putnici koji koriste usluge posredovane od strane Agencije, imaju pravo na informiranje o pravima i obvezama prema zakonodavstvu EU. U skladu s Uredbom (EU) br. 1177/2010, Putnici moraju biti obaviješteni o svim pravima u vezi s otkazivanjem, kompenzacijama i drugim pitanjima vezanim za usluge koje pružaju brodari ili drugi pružatelji usluga.

10. Porezi i obveze prema EU zakonodavstvu

Agencija se obvezuje ispunjavati sve porezne obveze prema Uredbi (EU) koja regulira PDV na turističke usluge. Porez na dobit, kao i porezi na usluge posredovanja, bit će obračunati u skladu s važećim zakonodavstvom EU i nacionalnim zakonima.

11. Obveza pružanja predugovornih informacija

Agencija je obvezna pružiti Putnicima jasne i razumljive informacije prije sklapanja ugovora, uključujući:

  • Cijene usluga,
  • Opis destinacije,
  • Vrstu i kategoriju prijevoza,
  • Plan putovanja,
  • Uvjetima otkaza i povrata novca,
  • Minimalnom broju putnika potrebnom za realizaciju aranžmana.

Ove informacije Agencija je dužna pružiti u skladu s člankom 25. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

12. Prava Putnika u slučaju otkazivanja ili promjene aranžmana

Ako Agencija prije početka putovanja značajno izmijeni uvjete aranžmana, Putnik ima pravo:

  • Prihvatiti izmijenjeni aranžman,
  • Otkazati ugovor bez naknade,
  • Tražiti povrat plaćenog iznosa.

Ova prava definirana su člankom 16. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

13. Obveza Agencije u slučaju neispunjenja usluga

Ako Agencija ne može pružiti veći dio ugovorenih usluga, dužna je:

  • Ponuditi zamjenske usluge,
  • Osigurati povratak Putnika na početnu destinaciju,
  • Nadoknaditi štetu u visini neiskorištenog dijela aranžmana.

Ove obveze propisane su člankom 16. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

14. Obveza Agencije u slučaju viših sila

U slučaju nepredvidivih okolnosti (npr. prirodne nepogode, političke nestabilnosti), Agencija može:

  • Otkazati aranžman,
  • Ponuditi alternativne opcije,
  • Osigurati povrat novca ili nadoknadu štete.

Ove odredbe temelje se na članku 16. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

15. Obveza Agencije u vezi s prijevozom

Agencija je dužna:

  • Provjeriti licencu prijevoznika,
  • Osigurati da prijevozna sredstva ispunjavaju sigurnosne standarde,
  • Informirati Putnike o uvjetima prijevoza.

Ove obveze uređene su člankom 23. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

16. Obveza Agencije u vezi s voditeljima putovanja i vodičima

Za grupne aranžmane, Agencija je obavezna:

  • Osigurati prisutnost voditelja putovanja za grupe od 15 do 75 putnika,
  • Koristiti licencirane turističke vodiče.

Ove obveze definirane su člankom 24. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

17. Obveza Agencije u vezi s informacijama na mrežnim stranicama

Agencija je dužna na svojim mrežnim stranicama objaviti:

  • Naziv i sjedište,
  • Kontaktni podaci,
  • Broj registracija,
  • Podaci o nadležnom tijelu,
  • Opće uvjete poslovanja.

Ove obveze propisane su člankom 21. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

18. Obveza Agencije u vezi s čuvanjem poslovne tajne

Agencija je obvezna čuvati kao poslovnu tajnu:

  • Osobni podaci Putnika,
  • Detalji o putovanju,
  • Financijske informacije.

Ove obveze uređene su člankom 22. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

19. Obveza Agencije u vezi s jamčevnim osiguranjem

Agencija je obvezna osigurati jamčevno osiguranje za slučaj:

  • Financijske nesposobnosti,
  • Neispunjenja ugovornih obveza prema Putnicima.

20. Obveza Agencije u vezi s informacijama o paket-aranžmanima

Agencija je obvezna prije sklapanja ugovora o paket-aranžmanu pružiti Putniku sljedeće informacije:

  • Cijena aranžmana,
  • Opis destinacije,
  • Vrstu i kategoriju prijevoza,
  • Plan putovanja,
  • Uvjetima otkaza i povrata novca,
  • Minimalnom broju putnika potrebnom za realizaciju aranžmana.

Ove informcije Agencija je dužna pružiti u skladu s člankom 25. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

21. Obveza Agencije u vezi s osiguranjem od odgovornosti

Agencija je obvezna sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti koji pokriva:

  • Štetu prouzročenu neispunjenjem ili neurednim ispunjenjem obveze prema Putnicima,
  • Štetu prouzročenu nesrećom ili nesretnim slučajem tijekom putovanja.

Ova obveza propisana je člankom 13. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

22. Obveza Agencije u vezi s osiguranjem od nesolventnosti

Agencija je obvezna osigurati zaštitu u slučaju nesolventnosti, što uključuje:

  • Povrat uplaćenih iznosa Putnicima,
  • Povrat Putnika na početnu destinaciju u slučaju nesreće ili nesolventnosti.

Ova obveza propisana je člankom 13. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

23. Obveza Agencije u vezi s informacijama o izletima

Agencija je obvezna prije sklapanja ugovora o izletu pružiti Putniku sljedeće informacije:

  • Cijena izleta,
  • Odredište,
  • Broj dnevnih obroka,
  • Sredstvo, karakteristike i kategoriju prijevoza,
  • Plan putovanja,
  • Iznos ili postotak pretpostavlja te broj i iznos obroka otplate ostatka cijene,
  • Granične, vizne i zdravstvene formalnosti vezane za izlet u inozemstvo,
  • Najmanji broj putnika koji je potreban za organiziranje izleta te rok u kojem će Putnik biti obaviješten o otkazivanju izleta ako za izlet nije prijavljen dovoljan broj putnika.

Ove informacije Agencija je dužna pružiti u skladu s člankom 25. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

24. Obveza Agencije u vezi s informacijama o prijevozu

Agencija je obvezna prije sklapanja ugovora o prijevozu dati Putniku sljedeće informacije:

  • Vrstu i kategoriju prijevoza,
  • Plan putovanja,
  • Uvjetima otkaza i povrata novca,
  • Minimalnom broju putnika potrebnom za realizaciju prijevoza.

Ove informacije Agencija je dužna pružiti u skladu s člankom 25. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

25. Obveza Agencije u vezi s informacijama o smještaju

Agencija je obvezna prije sklapanja ugovora o smještaju dati Putniku sljedeće informacije:

  • Vrstu i kategoriju smještaja,
  • Plan putovanja,
  • Uvjetima otkaza i povrata novca,
  • Minimalnom broju putnika potrebnom za realizaciju smještaja.

Ove informacije Agencija je dužna pružiti u skladu s člankom 25. Zakona o pružanju usluga u turizmu.

26. Završne odredbe

Ovi uvjeti poslovanja primjenjuju se na sve korisnike Agencije. Agencija zadržava pravo izmjene Općih uvjeta poslovanja. Sve izmjene bit će pravovremeno objavljene i komunicirane Putnicima. U slučaju spora, nadležan je stvarnonadležan sud u Zagrebu.